Teleurstelling: advertentiefoto's van eten maken verwachting niet waar
Verlepte hamburgers vormen een groot contrast met de beloofde zachte bolletjes. De vergelijking van het echte product met de advertentiefoto kan voor veel teleurstelling zorgen. Dit laat des te meer de kracht van foodfotografie zien.
Het water loopt je in de mond wanneer je advertentiefoto's van lekkere gerechten ziet. Totdat je het eenmaal uit de verpakking haalt. Blogger Nile Capello ving het verschil in beeld en legde de advertentieplaat naast het werkelijke product.
![](https://www.digifotostarter.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/slide_315081_2859054_free.jpg?itok=gFF6SeNu)
![](https://www.digifotostarter.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/slide_315081_2859055_free.jpg?itok=hPdrAY3Y)
Fotografiekunst
Het verschil zit niet alleen in het product zelf, maar ook in de fotografiestijl. Op advertentiefoto's worden warme kleurtonen en de correcte belichting nagestreefd. Bekijk hieronder voorbeelden of meer foto's op The Huffington Post.
![](https://www.digifotostarter.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/slide_315081_2859222_free.jpg?itok=yrukXYg2)
![](https://www.digifotostarter.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/slide_315081_2859223_free.jpg?itok=gWwwh3fr)
![](https://www.digifotostarter.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/slide_315081_2859413_free.jpg?itok=Rkz36g15)
Bekijk ook deze leuke fotoreeks van schattige koekjes.