Hoe krijg je meer betrokkenheid bij je Instagram berichten?
Fotograaf: Roberto Nickson
Lees ook: Naaktfotografie top 5 maand juni
In de beginperiode van Instagram was het zo ontzettend makkelijk om volgers te krijgen, vanwege de simpele reden dat er gewoon nog niet zo veel aanbod was. Natuurlijk moet je concurrentie in de gaten houden en loont het de moeite om je optie open te houden als het gaat van het delen van jouw foto's. Maar om meer succes te hebben op Instagram is het haalbaarder om je succes van je Instagram te bepalen aan de hand van je betrokkenheid en niet aan de hand van hoeveel volgers je hebt. Hieronder drie eenvoudige methoden om je betrokkenheid van je volgers te vergorten.
Tip 1 verhogen betrokkenheid Instagram: geef interactieve mogelijkheden
Mensen willen zich betrokken voelen bij de inhoud die ze consumeren. De makkelijkste manier om ze bij je inhoud te betrekken is door ze een vraag te stellen. Als je bijvoorbeeld een foto plaatst van een reis die je hebt gemaakt dan schrijf je een kort bijschrift over de locatie en vraag je naar de favoriete plek waar je volgers het liefst naar op reis gaan. De Instagram Story functie zorgt er voor dat je nog een groter assortiment hebt aan poll-, vraag- en quizopties. Hiermee kan je in no-time je betrokkenheid op Instagram verhogen.
Fotograaf: Sophie Otten
Lees ook: Review Canon EOS RP: De ideale full frame camera voor op reis
Tip 2 verhogen betrokkenheid Instagram: maak al je inhoud gemakkelijk toegankelijk
Het liefst weten mensen je ook buiten Instagram te vinden en gaan ze op zoek naar het werk dat je niet op Instagram plaatst. Maak dit makkelijk voor ze door een link naar je werk te zetten in je profiel. Ook goed om te weten: veel mensen kijken slechts in de Stories naar foto's. Zet je foto's dan ook altijd in je Stories, eventueel met de #newpost, om de betrokkenheid te verhogen.
Tip 3 verhogen betrokkenheid Instagram: maak het persoonlijk
Het viel me op dat de foto's die ik op Instagram plaats, waar ik zelf op sta of waar ik een persoonlijk bericht bij schrijf, veel meer betrokkenheid hebben dan degene waar dit niet het geval is. Dat is niet zonder reden. Mensen reageren nou eenmaal sneller op een persoonlijk verhaal, dan op iets waar ze geen gevoel bij krijgen.