Bruidsfotograaf die niet op komt dagen aangeklaagd voor € 12.500,-
Tenminste drie bruidsparen geven aan gedupeerd te zijn door bruidsfotograaf
Naar verluid zijn er drie bruidsparen gedupeerd door Scott Sockett, een bruidsfotograaf uit Wisconsin, eigenaar van het bedrijf Say I Do Wedding Services. Het leek een prima partij om in zee te gaan, maar volgens Bruid Heather Timm, was hij allesbehalve betrouwbaar. Heather Timm is één van de bruiden die aangeeft dat ze gedupeerd is door de eigenaar. Nadat hij volgens haar omgerekend € 889,- in ontvangst had genomen kwam hij op de grote dag niet opdagen. Erger nog: hij zette een video van een bruiloft van een ander stel online.
Michelle Heck beschrijft haar ervaring als volgt: “Ik zat in de make-up ongeveer een uur voordat onze ceremonie zou starten en had al een gek voorgevoel. Ik stuurde hem een bericht dat ik bang was dat hij niet meer zou komen. Toen realiseerde ik me dat het allemaal een leugen was geweest en dat hij niet meer op zou komen dagen.’ Dat is het moment dat ze besloot de fotograaf aan te klagen. In totaal is de fotograaf aangeklaagd voor $ 14.000,- dollar, omgerekend € 12.500,-.
Bruidsfotograaf blokkeert contact
De reviews op de pagina van Sockett zijn niet mals: ‘de afgelopen tijd is ons ongeveer 17 keer beloofd dat we een bruiloftsvideo zouden ontvangen. We hebben het echter nog steeds niet ontvangen en krijgen telkens weer een excuus waarom het niet is aangeleverd.’ Een andere reviewer geeft aan dat hij bruidsfotograaf Sockett had ingehuurd voor bruiloftsfoto’s, filmen, een DJ service en een fotohokje. Ze hadden hiervoor het volledige bedrag betaald maanden voordat de bruiloft zou beginnen. Op dit moment hebben ze pas de helft van de foto’s ontvangen en elke keer als ze contact opnemen met de fotograaf geeft deze aan dat de foto’s al in de mail staan. Op dit moment is de reviewer zelfs geblokkeerd. Daarnaast heeft de fotograaf geen DJ ingehuurd en hebben uiteindelijk vrienden van het bruidspaar de muziek gedraaid op de bruiloft.
Bruidsfotograaf Sockett heeft op de aantijgingen gereageerd door aan te geven dat de reviews niet door daadwerkelijke klanten van hem zijn geschreven. ‘Alle vrouwen die hebben aangegeven dat ze ons hebben geboekt en dat we niet zijn komen opdagen waren geen daadwerkelijke klanten van ons.’ Inmiddels is het bedrijf van de bruidsfotograaf daarom ook van naam veranderd.
Meer lezen
Bekijk ook de volgende artikelen van ons: Hoe ga je om met iemand die niet voor foto’s betaalt?