Zo breng je jou bedrijf onder de aandacht!
Iedere ondernemer wil zijn of haar bedrijf onder de aandacht brengen. Maar dat kan nog best een uitdaging zijn. Of je nu net begint of al heel wat jaren meedraait. In dit artikel geven we je daarom 8 tips.
1: Aantrekkelijke kortingsacties
Met een goede deal krijg je je doelgroep al snel enthousiast. Houd dus regelmatig een kortingsactie of organiseer andere aanbiedingen. Bijvoorbeeld mooie combideals. Naast nieuwe klanten aantrekken, kun je zo ook bestaande klanten aanmoedigen om weer eens wat bij je af te nemen.
2: Verspreid flyers voor je bedrijf
Digitale marketing krijgt veel aandacht – helemaal terecht – maar ook flyers blijven een heel sterk marketingmiddel. Zeker als je jezelf op een lokale doelgroep wilt richten. Verspreid daarom flyers. Het is een goed idee om dit meteen te combineren met een aantrekkelijke deal. Doe er bijvoorbeeld een bon bij voor korting of een gratis product bij een bepaald aankoopbedrag.
3: Zet vlaggenmasten neer
De aandacht trekken van mensen die je bedrijf passeren? Dan zijn vlaggenmasten een aanrader. Een vlaggenmast valt lekker op en geeft je bedrijf meteen een professionele uitstraling. Bovendien is een vlaggenmast een sterk herkenningspunt voor mensen die bij je bedrijf langskomen.
4: Gevelvlaggen ophangen
Wil of kun je geen vlaggenmast neerzetten? Dan kun je natuurlijk ook voor gevelvlaggen kiezen. Deze vind je bijvoorbeeld bij Bos vlaggen. Ook hiermee trek je goed de aandacht.
5: Deel gratis proefproducten uit
Gratis proefmonsters uitdelen is ook een goed idee, als jouw bedrijfsactiviteit zich hiervoor leent natuurlijk. Deze gratis monsters kun je aan je eigen bezoekers uitdelen, maar je kunt er ook voor kiezen om ze op een andere plek te verspreiden om zo mensen te bereiken die jouw bedrijf nog niet kennen.
6: Investeer in social media
Social media is een enorm krachtig middel om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Investeer daarom in platvormen zoals Instagram, Facebook en TikTok. Focus je op het delen van waardevolle content. Plaats niet alleen maar reclame. Deel vooral ook veel informatie, tips en adviezen. Testimonials van klanten doen het vaak ook goed.
7: Werk samen met influencers
Je eigen social media content onder de aandacht brengen kan best lastig zijn. Samenwerken met influencers kan je hierbij helpen. Het is ook een goede manier om jouw specifieke doelgroep te bereiken.
Tip: combineer de content van influencers met een aantrekkelijke kortingscode.
8: Ga aan de slag met e-mailmarketing
Verzamel e-mailadressen van (potentiële) klanten en verzend regelmatig e-mails. Ook hierbij geldt weer: deel niet alleen maar reclame. Geef in je e-mails ook tips of updates met een persoonlijk tintje.